Miközben a törökök ostromolták Kőszeg várát, addig a jubileumi Bozsoki Zenei Fesztivál két különleges, az eddigiektől eltérő programmal támadta be a zeneszerető közönséget.
2018. augusztus 4-én szombaton Bősze Ádám komolyzenei stand-up estjével folytatódott a zenei fesztivál közönségprogramja. A Bartók Rádió komolyzenei műsorvezetőjének közel másfél órás „Szeretnek a hallgatók” című előadását a kifinomult humor jellemezte, és egészen új megközelítést adott a rádiós műsorvezetés és a különböző zeneművek, valamint az ebből világához. Saját élményeit, tapasztalatait poénos köntösbe bújtatva mutatott rá arra – az est folyamán egyébként kiderült tényre -, hogy a komolyzene csak nevében az, egyébként ugyanolyan humorforrás, mint az élet bármely más területe.
A Virtuózok című komolyzenei tehetségkutató műsorvezetőjeként is feltűnt rádiós egyébként zenei antikváriumot vezet, így a klasszikus zenét kedvelő közönségnek több megtörtént esetet is elmesélt, a csaptelepet felajánló embertől kezdve egészen a majdnem az üzletbe ájuló néni történetéig.
Bősze Ádám a fesztiválról egy videós interjúban azt mondta: egy tévés kolléganője hívta fel a figyelmet a Bozsokon minden évben megrendezett programra, majd miután felvette a főszervező a kapcsolatot vele és elhívta a jubileumi fesztiválra, boldogan mondott igent. Mint mondja,
„amikor valaki nagyon fiatalon elkezd egy ilyen óriási horderejű dolgot – nyilván belevág anélkül hogy tudná hogy milyen nehézségekkel jár -, minden ilyen a legnagyobb segítséget megérdemli”.
A Bozsoki Zenei Fesztivál hétvégi programját egyébként a specialitás jellemezte, hiszen a rendhagyó stand-up comedyt követően egy zenei, de mégis főleg az irodalmi programok hangulatát megidéző programmal várták az érdeklődőket vasárnap este.
Mácsai Pál és Huzella Péter közel húsz éve járja az országot és a világot közös Villon-estjükkel, amelyen többek között a Faludy György által átírt műveket adják elő lírai és megzenésített formában. Már ez a tény különlegességet ad az estének, azonban a kőszegi program másban is különbözött a többitől.
Pár órával a program kezdete előtt Mácsai Pál a szervezőktől tudomást szerzett arról, hogy a nyári időszak alatt is több tucatnyi fiatal lakója van a Nagy László EGYMI Kollégiumának. A művész ezt követően azt kérte a rendezőktől, hogy ha mód van rá, minél nagyobb számban vegyenek részt az estén a fiatalok közül, ezt egy videós riportban így indokolta:
„Miután ez egy olyan szerkezetű anyag hogy ki lehet bírni általános iskolásoknak is fájdalmas unatkozás nélkül, változékony és érthető, ezért arra gondoltam, hogy jöjjenek és élvezzék.”
A színművész hozzátette,
„Kamaszként van bennünk a lázadás ösztöne érintetlen és nagy mennyiségben, és ez a sehol megnyugvást nem találó vad figura [Villon], ez a mindent megkérdőjelező és mindent újra fogalmazó attitűd, ami az övé, az egy kamaszlélek.”
Huzella Péter rövid bevezetőjében, és egy interjúban is kitért arra, hogy – Mácsai Pállal ellentétben – feszélyezve érzi magát amikor hozzáértő, komolyzenei tudással rendelkező közönség előtt lépnek fel előadásukkal.
„Ez nem komolyzene. Ez a közönség máshoz, másfajta előadáshoz; nagyobb hangszer- és énektudáshoz van szokva, én pedig magamat képviselem itt, ezért a végére kisimulnak a ráncaim nekem is, megnyugszom, mert érzem hogy a publikum ezt a léptéket átvette amiben én dolgozom.”
A hétvégi előadásokkal a szervezők célja az volt, hogy a jubileumot ünneplő fesztivál programjában a komolyzene több szempontból is megtapasztalható legyen a nézők és a hallgatók számára.