Egyre népszerűbbek a magyar színházkedvelő közönség körében az interneten “utolsó pillanatban” vásárolt színházjegyek: becslések szerint az online értékesített jegyek körülbelül hat százalékát tavaly már az előadás napján vásárolták meg.
A legtöbben aznap reggel és délelőtt, némelyek csupán az előadás előtt pár órával döntenek arról, hogy este színházba mennek – derül ki a “last minute” színházjegyek értékesítésével foglalkozó maesteszínház.hu online jegyiroda MTI-hez eljuttatott felméréséből.
Tavaly csaknem 30 ezer színházjegyet vásároltak az utolsó pillanatban a portálon keresztül a budapesti és a vidéki színházkedvelők, a jegyekhez átlagosan 1500 forintos áron juthattak hozzá.
A felmérésből kiderül, hogy a nézők nyolc százaléka délután, illetve az előadás előtt pár órával vásárolja meg az aznap estére szóló színházjegyet. A többség – 35 százalék – reggel vásárol, 29 százalék a délelőtt folyamán, de 11 százalék már közvetlenül az új jegyek éjféli megjelenése után lefoglalja jegyét.
A “last minute” jegyvásárlás elsősorban a fiatalabb korosztályok körében népszerű, akik eddig viszonylag keveset vagy egyáltalán nem jártak színházba, részben azért, mert nem tudják vagy akarják hetekre-hónapokra előre megtervezni esti programjukat – írják a közleményben.
A “last minute” színházjegy-értékesítéssel foglalkozó portál – amelynek jelenleg 54 színház a partnere és átlagosan naponta 18-20 előadást kínál – 2011 végén indult, működésük első hónapjában csak 67 jegyet adtak el, egy évvel később azonban már csaknem 6400-at.
MTI
kép: wssz.hu