Év vége felé közelítve adományszervezési, növekedési konferenciák, megbeszélések, értékelések kerülnek napirendre a szakmában világszerte. Milyen trendek várhatóak a jövőben?
Milyen irányokba mozdul el a szakma? Merre tart Európa, Ázsia, Amerika? Milyen újdonságokkal kell számolnunk jövőre?
Cikkünkben néhány trendet jelenítünk meg, amelyre építheted a jövő évi terveidet.
Digitális
Az biztos, hogy az online és digitális fundraising és mobilizálás még nem érte el tetőfokát, így arra bizton számíthatunk, hogy ezen a területen sikereket érhetünk el. A nonprofit szervezetek számára is elérhetőek azok az eszközök, amelyeket a forprofit szektor már évtizedek óta sikerrel alkalmaz fogyasztói megismerésére. Digitális eszközökkel könnyebben megismerhetjük támogatóinkat, potenciális donorainkat. Donorcentrikus tevékenységeket tervezzünk, azaz menjünk oda, ahol vannak, akár offline, akár virtuális térről van szó. A közösségi platformok és digitális eszközök térnyerése során már a civil szervezetek is megismerhetik támogatóikat, könnyű közös pontokat találni, amelyre építhetjük későbbi kapcsolatunkat. De fejlődnek a bankok is szolgáltatásaikkal és egyre inkább jelennek meg olyan digitális eszközök és platformok, amelyeken keresztül könnyedén és biztonságosan lehet adományozni.
Ez Közép-Európára és Ázsiára különösen igaz.