Nonprofit Menedzsment: Miért hagynak el minket támogatóink?

Miért mondják le a támogatók támogatásukat? Miért hagynak el bennünket? Mi jár az adományozóink fejében? Mi a különbség a cégek és a nonprofit szervezetek esetében? Miért hagyják el a cégeket az ügyfelek, vásárlók és miért a nonprofitokat? Mit csinálunk másképp? Mit lehetne jobban csinálni, hogy megmentsük a támogatóinkat?

Roger Craver Retention Fundraising (Megtartó adományszervezés) cimű könyvéből megtudhatjuk, mi a különbséga forprofit és a nonprofit szervezetek megtartó képessége között. A könyv lemondással foglalkozó fejezete jól mutatja, hogy a cégeket az ügyfelek, vásárlók más okokból hagyják el, mint a nonprofit szervezeteket.

Megdöbbentő látni, hogy mig a cégeket a közömbös viselkedésük vagy a gyenge minőségű ügyfélszolgálat miatt hagyják el az ügyfeleik, addig a nonprofit szervezeteket például azért hagyják el nagy számban a támogatók, mert sosem köszönték meg nekik a támogatást. A kutatás szerint 53%-a a támogatóknak a szervezet gyenge minőségű kommunikációja miatt hagyja el a szervezetet.

A folytatásért kattintson a Nonprofit Menedzsment blogra!