Hóhelyzet – szolgáltatók közleményei (2013.03.15.)

0
6

Több órás késések a vasúton, százak rekedtek az autópályákon, több ezren áram nélkül – ez hozta magával a hirtelen jött márciusi tél. Cikkünkben összegyűjtöttük a különböző szolgáltatók közleményeit.

Több órás késések a vasúton

A MÁV kéri utasait, hogy senki ne induljon útnak vonattal, és a vonatok indításáról és érkezéséről érdeklődjenek a helyi tarifával hívható 06-40-49-49-49 számon, vagy ahttp://vonatinfo.mav-start.hu/ weboldalon. A térkép is erről az oldalról származik: jól látható, hogy a dunántúli vonatok többsége több, mint 60 perces késéssel közlekedik.

hóhelyzet1

Jóváír a Vodafone, akadozás a telefonhálózatokban

“A váratlan és szokatlan márciusi időjárás miatt elakadt vagy vészhelyzetbe került ügyfeleinket szeretnénk támogatni az egész ország területén, ezért a vészhelyzet idején lebonyolított hívásköltségeiket jóváírjuk.” – írja a Vodafone hivatalos Facebook oldalán.

“A rendkívüli időjárás miatt Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, Hajdú-Bihar megyében és Dél-Dunántúlon szórványosan a szolgáltatás akadozásával találkozhattok. A jelenség oka a tegnap este óta tartó rendkívüli havazás, de legfőképpen az áramszolgáltatás kimaradása okoz gondot a térségben a mobilszolgáltatók számára. A bázisállomásokat áramkimaradás esetén saját tartalék akkumulátoraik látják el árammal, de ezek kapacitása is véges. Szakembereink a lehetőségekhez mérten járják az érintett területet és aggregátorokkal biztosítják az áramellátást, amíg a térségi áramszolgáltató (a vis major helyzet miatt) ezt nem tudja biztosítani. Sajnos vannak olyan bázisállomások, amelyek nem megközelíthetőek vagy hatóságilag elzárt területen vannak, ezek forgalmát a környező állomások veszik át az érintett időszakban. Szíves megértéseteket kérjük, és bízunk benne, hogy a hálózati optimalizálásoknak köszönhetően fennakadás nélkül eléritek a térségben (és a térségből) szeretteiteket, barátaitokat, ezen dolgozunk.” – jelentette be a Telenor szintén a Facebookon.

A vihar miatt több helyen akadozik vagy szünetel a szolgáltatás – ahogy a Telenor közleménye be is számol róla.

Több Tesco áruházat megnyitottak az autósok előtt

“Az éjszaka során számos Tesco áruházat nyitottunk meg országszerte a rendkívüli időjárás miatt azt utakon rekedt autósoknak. Budaörsi áruházunk több mint 1500 főt fogadott be és látott el a katasztrófavédelemmel együttműködve. Többségében külföldi autósok illetve buszos csoportok számára kértek segítséget. A Vöröskereszt és áruházaink biztosították a szükséges vizet, élelmiszert és meleg teát. Nagyon köszönjük minden kollégánknak, aki az éjszakát az utakon illetve az áruházakban töltötte, hogy segítsen!”– írja közösségi oldalán a TESCO.

430_455472561191635_820432257_nForrás: TESCO Magyarország

Akadozik az áramellátás, a UPC

“A havazás miatt az áramellátásban, így a mi szolgáltatásainkban is fennakadások tapasztalhatók Balatonfüreden, Nagykállón, Nyíregyházán, Pécsett és Várpalotán. Megértéseteket köszönjük!” – írja szintén a Facebookon a UPC Magyarország.

“Percenként több ezer hívás érkezik a hibabejelentő vonalunkra, ami emiatt a legtöbb telefonáló számára nem elérhető. Üzemirányítási rendszerünk azonban a meghibásodások túlnyomó részét automatikusan érzékeli, és fogyasztói hibabejelentés nélkül is továbbítja a szerelőink felé. Türelmüket és megértésüket kérjük, kollégáink igyekeznek minden meghibásodást az embertelen időjárási körülmények között is minél hamarabb elhárítani.” – írta pár órája az E.ON. Az áramszolgáltató igencsak aktív a közösségi oldalon: állandó helyzetjelentésekkel és képekkel tájékoztatják az ügyfeleiket.

Forrás: EON Hungária

Emellett a Facebookon elindult a “Segítsünk a bajban” oldal, melyen rengeteg információt tesznek közzé a hóhelyzettel kapcsolatban.