Patent podcast: Fordított tanterem, társtanítás, kísérletek: a kémiatanár “varázsereje”

Személyes kisugárzása, „pedagógai varázsereje” inspirálóan hat diákjaira. Innovatív módszereivel képes őket aktivizálni és gondolkodásra serkenteni. A szombathelyi Szabó Bence Farkas egyebek mellett ezért kapta meg immáron másodszor a Fiatal természettudományos tanár (FITT) alkotói díjat a Richter Gedeon Nyrt. Centenáriumi Alapítványától. Az ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium kémia-biológia szakos tanára a vendégünk.

Szabó Bence Farkas akár kutató is lehetett volna, mégis a pedagógusi pályát választotta.

A műsorban nemcsak indíttatásáról beszél, hanem arról is

  • megfordult-e a fejében, hogy elhagyja a katedrát,
  • hogy éri el, hogy a gyerekek minél többet gondolkodjanak és maguk fedezzék fel az összefüggéseket,
  • mire való a kísérlet, mit jelent a fordított tanterem és a társtanítás.

A sikeres pedagógus arról is elmondja véleményét, vajon miért nem akarnak a fiatalok tanárok lenni, és miért választják extrém kevesen a természettudományos szakokat.
A beszélgetés végén pedig kiderül, hogyan segítheti az absztrakt gondolkodást az anyával való sütés-főzés vagy a barkácsolás apával, és miért fontos a mese!